Apa jenis dokumen yang perlu saya hantar?

Sebelum seorang pelanggan berdagang bersama kami buat kali pertama dalam satu akaun yang baru (walaupun mereka pernah memegang suatu akaun), kami perlu melakukan pengesahan identiti dan alamat kediaman. Di sesetengah kawasan, identiti anda boleh disahkan secara elektronik, manakala bagi kawasan lain, anda akan diminta untuk menyediakan dokumen-dokumen tertentu. Selain itu, sebagai sebahagian daripada proses usaha wajar, anda mungkin diminta untuk menyediakan bukti pengesahan kediaman anda dan maklumat tertentu mengenai kaedah pembayaran yang anda ingin gunakan untuk membiayai akaun anda.

Proses pengesahan identiti kami mungkin memerlukan yang berikutnya:

  1. Satu dokumen pengenalan (ID) dikeluarkan oleh kerajaan yang mengandungi maklumat-maklumat yang berikut:
    1. Foto
    2. Nombor pengenalan
    3. Nama penuh
    4. Tarikh lahir
    5. Tarikh luput
  2. Satu dokumen pengesahan kediaman yang menunjukkan nama penuh dan alamat anda. Dokumen pengesahan kediaman ini harus dikeluarkan oleh sebuah institusi kewangan, syarikat utiliti, agensi kerajaan atau pihak berkuasa kehakiman. Ia boleh merupakan salah satu daripada yang berikut:
    • penyata bank,
    • penyata kad kredit,
    • bil elektrik,
    • bil air/gas,
    • bil cukai majlis,
    • surat cukai,
    • bil telefon,
    • bil perkhidmatan televisyen, atau
    • bil internet.
  3. Pengesahan sumber dana anda. Untuk membuktikan anda adalah pemilik sah bagi dana yang dideposit ke dalam akaun perdagangan Plus500 anda, anda mungkin diminta untuk menyediakan satu salinan atau imbasan salah satu atau lebih daripada dokumen-dokumen berikut(bergantung kepada kaedah pembayaran yang digunakan): muka depan kad kredit/debit, atau satu penyata bank/kad kredit.
Tidak dapat menemui jawapan kepada soalan anda? Hubungi Kami!
E-mel

Plus500 tidak menyediakan produk dan perkhidmatan kepada penduduk United States.